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So do I; Size Matters; Airborne Advertisement

Watercolor on paper, laminated on Dibond and aluminum frame, 151 x 196 cm, 2016, Watercolor and pencil on paper, laminated on Dibond and aluminum frame, 151 x 196 cm, 2015, Watercolor and inkjet on paper, laminated on dibond and aluminum frame, 151 x 196 cm, 2015-2016
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On demand

Watercolor and inkjet on paper, laminated on dibond and aluminum frame, 151 x 196 cm, 2016 Installation in situ with small load carrier
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Spaceholder; Major mythologies into cheap serials

Watercolors, passe-partout, clip-on frame, museum glass, 50 x 70 cm, 2016
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Modulor

lounge chair LC4, Kleinladungsträger mit 48 kiwis, Verkleidung der Versorgungsschächte Installation in situ
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Quatre Vingt x Cent Vingt

Gouache, acrylic and watercolor on packaging material, clip-on frame, museum glass, 55 x 75 cm, 2016

Under a single commodity code

Romain Löser at Galerie Heinzer-Reszler, Lausanne, Switzerland
3. December 2016 – February 17, 2017

La peur de la feuille blanche est la peur d’un possible contenu, une situation que l’on retrouve devant la boîte, qu’elle soit ouverte ou fermée. Possibilité de projection. Le fantasme n’est pas généré par un contenu, mais par une délimitation.
Etat, institution, entreprise, famille, club, subculture, ne peuvent exister que par délimitation. Les signes et les codes sont la matière première de la construction des frontières. Et c’est toujours celui qui est à l’extérieur qui fantasme.
Si l’imperméabilité empêche l’osmose qui dissout le fantasme, c’est le contrôle qui règne. Si l’opacité provient de l’intérieur, c’est la conspiration.

Wo stehst Du, Genosse?

Berlin. le 26 novembre 2016. Bonjour-Löser

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